Kapitel 6 - My, your but their

Previous:
Under hela lektionen befann sig mina tankar där Raina berättade att Cody sagt till henne att han inte vill vara med någon som redan varit med alla andra. Och vad som störde mig var att bara för hon råkat få känslor för en kille som antagligen ''varit med alla'' skulle hon bli förknippad att också var den typ av person.

Jag skulle göra något åt detta senast imorgon.

Efter lektionen fann jag Luke's arm att dra mig åt i följe av att hans ansikte mötte mitt. ''Hej'' sa jag snabbt. ''Du har väl märkt den konstiga stämningen mellan Cody och Raina. Luke nickade. ''Vill du fixa det?'' För jag har en plan...


I punktform hade jag förklarat för Luke hur vi skulle lyckas få tillbaka min bästa vän och hans ''tillsammans'' igen. Luke hade nickat till svars och skoldagen hade fortsatt som vanligt. 

Vi skulle fixa en dejt åt dem. Men det skulle ingen av dem faktiskt veta om. Även om det var måndag skulle det funka perfekt då vi hade ledigt från skolan under morgondagen, eftersom de som inte att hade hittat något college de ville söka in på skulle få lägga sin tid på det.

Klockan var snart fyra och detta skulle vi hinna fixa ihop snabbt. Jag ringde upp Luke och han svarade genast. 

''... så det enda du behöver göra är att förklara för Cody hur allt ligger till. Ja, eller du vet vad jag sa. Och sen skickar jag dig ett meddelande när du ska köra'' avslutade jag med.

Snart ringde jag även upp Cody, jag kände mig en aning nervös. Jag gillade faktiskt inte att ringa någon, det kändes alltid pinsamt. Till och med om jag bara ringde Raina, så tyckte jag att över telefon fick det alltid en tendens att låta mer spänt.

''Yes!'' sa jag och knöt ihop min näve. Steg två i min plan hade lyckats, dock hade Cody låtit lite tveksam. Han hade precis fått en ''tillsägelse'' ut av Luke på grund av sitt tidigare beteende, och jag hade nyligen övertalat honom att gå ut och shoppa på mig eftersom att jag skulle på date. Vilket inte var sant. Jag hade även tryckt in att jag behövde en killes åsikt.

 

Vi hade bestämt oss att mötas utanför Chanel affären på Rodeo drive.

''Hej'' sa jag mot Cody som närmade sig. Han nickade och kollade ner i marken. Hans blick drogs snabbt upp igen och han kisade mot mig , då solen stod högt på himlen och lyste starkt. Cody's händer återvände till fickorna på jeansshortsen. 

''Är du okej?'' frågade jag och syftade på det om han och Raina. ''Så du har hört'' svarade han och log lite smått. Jag småskrattade. ''Bästa vänner du vet'' 

 

Jag höll i en smoothie i högerhand som jag hade hunnit snappa åt mig under våran shoppingrunda. ''Ska vi ta en titt här'' sa jag och pekade mot affären bredvid mig. 

Vi gick runt och jag drog fram en vit klänning som hade ett band på ena axeln och en extra tygbit hängande ner från axeln till midjan.

''Den är väl fin!'' sa jag och log mot Cody.

''Visst, den passar du säkert bra i''.

''Det hade nog Raina också gjort!'' sa jag och Cody svarade kort därefter.

''Jo, absolut. Hon är fin i allt'' fick han fram och lät lite nervös.

Jag kunde se att han gillade henne så fort hennes namn kom upp i en konversation. Och han hade berättat att han var ledsen för allt han sagt och jag trodde honom. Hans ögon visade att han talade sanning.

 

*

 

Några timmar senare var jag hemma och hade fixat mig av någon anledning. Det var ju trots allt inte jag som skulle på dejt. 

Tiden var perfekt. Solen skulle snart gå ner och deras date skulle bli perfekt framför den. Jag tog mina nycklar till bilen och skyndade mig ut.

Raina kom ut från sitt hus och satt sig i bilen. Hon hade klätt på sig klänningen som jag tidigare sagt till Cody att jag skulle ha och sen hade hon själv matchat den med ett par skor och lite accesoarer.

Vi behövde inte köra långt för att komma fram till stranden. Raina hade varit glad, glad över att Cody bett om ursäkt men hon visste inte vad som nu väntade henne. Jag stannade bilen.

''Raina, vi ska inte till någons fest. Du ska gå av här och möta någon vid kullen'' sa jag och pekade åt vänster.

Raina log, jag kunde se att hon någorlunda visste vad som väntade.

''Du menar väl kullen vi alltid brukade sitta och prata vid?'' Jag nickade och följde sedan Raina med blicken när hon gick mot stranden och sedan svängde.

''Hej'' sa en röst bakom min bil, jag hoppade till och vände mig. Men lungade ner mig när jag såg att det bara var Luke. Han hade kört Cody till han och Raina's date, med Cody's bil som bestämt. Men den bilen skulle behövas för dem att komma hem. Luke hoppade nu istället in i min bil. 

Några gator från stranden och varken jag eller Luke hade sagt ett ord till varandra. Jag kollade snabbt åt sidan och kunde tydligt se Noel kyssa en mörkhårig tjej. 

Känslor blandade med lättnad och en del besikvna träffade mig. Fast ett par sms och några flörtiga kommentarer betyder inte att man är något vilket jag visste. Kanske var det bäst att så också.

Luke och jag bestämde att åka hem till mig och kolla på film. Min mamma var inte hemma, utan iväg på en resa som inkluderade endast arbete. Det kändes bra att jag inte behövde var ensam hela kvällen. Dock hade jag inte kunnat undvika leendet Luke hade gett ifrån sig varje gång han fått ett nytt sms. 

Jag hade ju faktiskt aldrig frågat om han hade en flickvän eller om han hade något på gång ... Jag hade bara tagit   förgivet att han inte hade det. Eller snarare hoppats.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentera. 

Är inte jättenöjd med detta kapitel, men det kommer börja bli mycket mer spännande nu. Det kan jag lova. Era kommentarer har varit nästan värre än min uppdatering, tråkigt nog. Så kommentera nu! Kom igen! 

 

 


Kommentarer
Postat av: Zelma

Bra!

2012-07-03 @ 00:23:00
Postat av: Zelma

Bfa!!

2012-07-03 @ 00:23:21
Postat av: Ewweh

Bra! Men vill ha justin med snart :')<3

Svar: Han kommer snart, jag lovar. Räkna med att han kommer om 2 kapitel!
bieberfois.blogg.se

2012-07-03 @ 01:23:04
Postat av: bieberstorysbyme.blogg.se

Länkbyte?:)

2012-07-04 @ 23:11:23
URL: http://bieberstorysbyme.blogg.se
Postat av: Anonym

Väldigt bra! <3 Synd att det dröjer lite mellan kapitlerna. Förlåt men när man tycker något är bra blir man otålig ;)

Svar: Tack så jätte mycket, och jag förstår, ska verkligen försöka att uppdatera snabbare!
bieberfois.blogg.se

2012-07-05 @ 17:28:42
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-07-06 @ 20:03:13
URL: http://flizanlizan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback