Kapitel 4 - By the ocean

Previous:

Raina och jag gick ut till trädgården där några killar åkte skateboard. Cody,Noel och Luke var de jag framförallt la märke till. Vi gick till dem för att säga att vi skulle dra oss hemåt.

Cody kramade Raina och sedan mig. Luke gjorde samma sak och sa att han skulle höra av sig. Även Noel kramade Raina och sedan mig, som han höll kvar i en längre kram. En kram jag inte ville skulle ta slut. Kunde detta bero på alkoholen? Jag hade ju endast känt honom i några timmar.

När vi släppte taget om varann kunde jag känna Luke's blick på mig. Dock inte den söta blicken han tidigare gett mig, utan en mer besviken och avundsjuk blick.

 

 

Jag hade snabbt packat ner ett badlakan i min strandväska och bikinin satt redan på. Ett par jeansshorts och en rutig skjorta hade jag också klätt på mig och nu var jag på väg till stranden i Raina's bil för att tillbringa dagen där med henne, Cody och Luke.

Klockan var strax över ett och genom telefon hade vi alla fyra ordat om vilken strand vi skulle välja. Men efter ett tag hade vi bestämt oss för Venice beach, även om vi bodde precis vid Newport beach.

 

Jag höjde volymen när jag hörde att ''Starships'' av Nicki Minaj började spela.

- Let's go to the beach, each. Let's go get away ... Sjöng vi med.

 

Efter att Raina parkerat tog vi ut våra saker från bilen. Ingen av oss ville ringa någon ut av killarna, Raina tyckte jag skulle göra det eftersom jag kände Luke så pass bra redan. Och jag tyckte hon skulle göra det eftersom hon behövde lära känna Cody bättre.

Efter många om och men tog jag saken i egna händer och bestämde mig för att skicka iväg ett meddelande till Luke. Tur nog svarade han snabbare än vad jag hade hunnit skriva sms:et och vi begav oss mot en av strand restaurangerna.

 

''Hejsan'' sa de båda och reste sig upp från stolarna de tidigare suttit på. Alla delade varsin kram med varandra och sedan slog jag och Raina oss ner.

Vi beställde varsin drink.

''Gillade ni festen i förrigår?'' frågade Cody. Jag log mot Raina innan vi båda svarade.

''Jo, det var kul!'' Cody log nöjt och vände sitt huvud ut mot havet. Jag gjorde samma sak och upptäckte några killar spela beach volleyboll.

''Kan vi inte också spela volleyboll?'' klämde sig min mun snart ur.

''Jo, det är något jag inte gjort mycket i New York'' sa Luke och vi andra började små fnittra.

 

Men... var det inte Noel som stod där och spelade? Jag drog ner min solglasögon som jag hade satt på huvudet för att nu undvika solen. Han bör ju ändå komma ihåg mig. Igår, dagen efter festen hade han skickat ett sms till mig. ''Tack för pratstunden. xx Noel''. Jag log lite i tanke på honom. Men försäkrade mig själv om att det faktiskt var han. ''Hallå, är det inte Noel där borta?'' sa jag och alla började kolla lite noggrannare.

Cody nickade och skrattade. ''Det kunde jag väl nästan räknat ut''.

 

Luke och Cody hälsade på Noel och de andra killarna som spelade. Jag kunde känna igen dem en aning från festen men min blick tog sig nu vidare mot Noel som precis slutat att krama Raina. ''Är du alltid lika fin?'' viskade Noel i mitt öra efter han dragit in mig i en kram. Jag fnissade lite och kände att jag började rodna.

''Ska vi köra igång då?'' Skrek Cody från andra sidan nätet. Jag ställde mig redo och sen började vi.

 

''Det här får vi göra om!'' sa Luke och kollade sedan på mig. Jag skrattade till och alla andra höll med. De flesta av oss var svettiga och killarna hade tagit av sig sina tröjor under spelets gång vilket varken jag eller Raina sagt någonting emot. Men jag hade bara ett problem. Både Noel och Luke var ju helt underbara...

''Vi måste nog dra nu!'' sa Noel och avbröt mina tankar. Vi tog farväl och sen var det bara jag,Raina,Cody och Luke kvar igen.

 

''Okej! På tre!'' skrek Luke och tog tag i min vänstra hand, Raina tog tag i min högra hand och hennes andra hand var upptagen med att hålla ett grepp om Cody's hand. Dem hade lirkat in sina fingrar med varandras och jag kunde inte låta bli att le för min vän's skull.

Mina tår snuddade vid det ljumna vattnet och snart var hela min kropp blöt.

 

Vi hade lagt ut våra badlakan bredvid varandra på sandstranden. Cody reste sig upp och sträckte ut sin hand mot Raina. Hans mörkblonda hår var nästan svart nu när det var blött och hans mun prydde ett snett leende. ''Vill du gå en liten runda med mig?'' Raina nickade först ivrigt. Men lugnade snart ner sig och tog hjälp av Cody's hand för att resa sig upp.

Jag hade rest halva min kropp upp för att se Cody's och Raina's gulliga scen. Nu kollade jag ut mot havet som glittrade när solens strålar reflekterade i vattnet.

''Vad fin du är'' sa Luke plötsligt. Jag hoppade till och vände mig mot honom. Han blev lite generad och tanken slog mig att han antagligen tänkt högre än vad han själv trott. ''... eller ... alltså ... jag menar ...'' stammade Luke nervöst fram. ''Du är också fin Luke'' sa jag och log ned mot sanden. Sen kollade jag upp mot hans fina bruna ögon och log, tills det att jag återigen placerade blicken mot sanden.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentera.

Berätta vad ni tycker och hoppas kapitlet var lika bra som förväntat. Är ledsen att det precis kommer i slutet av denna dagen men ska försöka att få upp morgondagens tidigare.

Men annars då tycker ni om både Noel&Luke? Eller tycker ni en av dem är lite för ''raggiga/på'' ?

Och är inte Raina och Cody bara för söta?

Nytt kapitel imorgon då!

Trackback