Kapitel 3 - Do you want to party with me?

Previous:

Jag skämdes en aning och kollade ner mot mina fötter för att dölja det och reste snart upp mitt huvud igen för att möta hans söta leende och de bruna ögonen som jag absolut inte glömt bort.

''Jaja, om vi ändå håller på då. Heather heter jag'' sa Luke's mamma lite skämtsamt och sträckte fram handen, men jag hann inte besvara hälsningen innan min mamma avbröt oss. ''Men kom in!''

Heather följde efter mamma ut mot altanen där de skulle äta buffé. Jag och Luke stod kvar precis innan för dörren. ''Så, vill du se mitt rum?'' sa jag. ''Visst''.

 

''Fint rum'' sa Luke. ''Tack, men ursäkta röran''. Luke svarade mig med ett fniss. ''Fin utsikt du har också'' jag nickade och följde Luke's blick mot solnedgången.

''Om du vill så kan vi ta upp mat till mitt rum istället?''

Vi gick båda ned och jag tog bara lite mat eftersom jag knappt var hungrig. Luke tog heller inte så mycket och sen gick vi upp till mitt rum igen.

''Så, gillar du Kalifornien?''

''Absolut!''

''Saknar du inte New York då?''

''Jo, men jag flyttade hit i februari med pappa för att fixa allt i huset, så jag är väl ganska van nu''.

''Okej'' svarade jag.

Egentligen ville jag fråga varför han inte hört av sig när han flyttat hit, men det hade jag nog heller inte gjort. Vi hade ju tappat kontakten helt efter det att jag flyttade från New York. Men det var kul att återfinna våran vänskap.

 

Vi hade ätit upp för ett tag sedan och vi låg båda på mitt golv och pratade om en massa, en del skratt hade vi också klämt in.

Jag kollade upp i taket och kunde i min ögonvrå se att Luke kollade på mig. Hans läppar formades till ett leende och jag ville vända huvudet för att möta hans underbara leende som också fick mig att le. Men jag stirrade vidare upp mot taket och kom på att jag hade glömt bort att kolla på klockan.

''Vet du vad klockan är?''

Luke drog ner sin hand mot sin jeans ficka och min blick följde hans rörelse. ''22.38''

''Va?'' nästan skrek jag och satt mig snabbt upp.

Jag hade helt glömt bort att om tolv minuter så skulle Raina hämta upp mig för att vi skulle till Cody's fest. Jag hade inget val än att fråga om Luke ville följa med, annars skulle nog inte mamma godkänna att jag åkte dit.

''Skulle du vilja följa med på min kompis fest?''. Luke hade också rest sig upp efter min ''panik-attack'' och rättade nu till sin grå t-shirt. ''Okej''. Jag log och ställde mig upp för att ta min iphone och ringa Raina.

''Hej det är Jaden, är det okej om Luke hänger med till festen?''

''Så han var snygg'' sa Raina och skrattade. ''Jo, men så klart. Jag körde precis hemifrån''

Sen la vi på. Jag informerade Luke om att vi skulle åka om ungefär 5 minuter och sen bättrade jag på mina lockar. Det var det ända jag hann göra mer party-fixat på mig själv.

 

Luke satt sig i baksätet och jag i framsätet av Raina's bil. ''Så du måste vara Lukas'' sa Raina och vände sig om mot Luke. ''Kalla mig Luke'' Raina nickade. ''Och du kan kalla mig Raina''.

 

Bilen började rulla och när vi nästan var framme svängde vi in på en gata. Man kunde höra musiken från gatans början till där den tog slut och där låg huset festen hölls i.

 

Inne i huset möttes vi av ett flertal personer som stod med drinkar i sina händer. Jag hälsade lite snabbt på de personer jag kände igen, de flesta kom ju faktiskt från min skola. Och även Luke hälsade på vissa. Vilket jag tyckte var bra eftersom han skulle börja på samma skola som jag under nästa vecka.

Även om han hade bott här sedan februari var han tvungen att vänta på att få komma in på den skola jag gick på, eftersom det var en privat skola.

 

''Jag går dit!'' sa Raina och nickade mot ett hörn som Cody stod i.

Själv gick jag mot ett bord där det stod en massa förbereda drinkar och snacks. Jag tog en drink och tog en stor första klunk när jag kom på att den självklart var spetsad. En förskräcklig grimas formade mitt ansikte och jag kollade runt mig så att ingen hade hunnit se. Nej, jag hade aldrig gillat alkohol av någon sort. Men trots det hade jag ändå druckit. Mest för att alla andra gjorde de. ''Grupptryck'' brukar många säga som försvar. Personligen tycker jag att det bara är en del ''Lack of confidence''. Dock hade jag aldrig prövat på att röka eller droger och skulle heller aldrig göra det även om ett såkallat ''grupptryck'' uppstod.

 

En soffa stod en bit bort från bordet, jag satt mig ned och hoppades på att ingen främling skulle välja att göra mig sällskap. Men självklart, en kille i mörkbrunt hår precis som Luke satt sig bredvid mig. Han hälsade snabbt, men gav mig knappt en blick. ''Hej'' sa jag tillbaka. ''Noel'' sa han sedan och vände sitt aniskte mot mig. Hans leende var riktigt charmigt och hans blå ögon lyste även om rummet vi befann oss i var ganska mörkt.

''Jaden'' sa jag efter att jag nickat som svar.

''Hur känner du Cody? Eller känner du honom?'' sa Noel.

''Känner och känner, vi går på samma skola. Jag går ett år under Cody''

Noel nickade. ''Du då, hur känner ni varandra?'' väntade jag en stund med att säga.

''Jag går samma år som Cody, men en annan skola. Vi är barndomsvänner''.

''Jaha, vad kul!''

 

Vad som känts som 10 minuter hade varit över en timme. Jag hade suttit i en soffa och pratat med en kille jag aldrig tidigare sätt och faktiskt kunnat prata med. Dock hade ett x-antal drinkar hjälpt till.

Noel hade gett mig sitt nummer och sen bett om ursäkt för att han var tvungen att gå och prata med en vän. Men ensam skulle jag inte få vara länge till. Jag var nästan säker på att det var Raina's glada läppar jag kunde skåda några meter från mig som närmade sig.

''Vet du vad, vet du vad?!'' sa Raina exalterat.

''Nej'' svarade jag och lät henne berätta.

''H-han...'' började hon stamma. ''Han kysste mig på kinden''

''Cody hoppas jag'' sa jag och log mot min vän.

''Ja så klart dummer'' svarade hon och slog till mig på axeln.

 

Raina och jag gick ut till trädgården där några killar åkte skateboard. Cody,Noel och Luke var de jag framförallt la märke till. Vi gick till dem för att säga att vi skulle dra oss hemåt.

Cody kramade Raina och sedan mig. Luke gjorde samma sak och sa att han skulle höra av sig. Även Noel kramade Raina och sedan mig, som han höll kvar i en längre kram. En kram jag inte ville skulle ta slut. Kunde detta bero på alkoholen? Jag hade ju endast känt honom i några timmar.

När vi släppte taget om varann kunde jag känna Luke's blick på mig. Dock inte den söta blicken han tidigare gett mig, utan en mer besviken och avundsjuk blick.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentera.

Så vad tycker ni? Team Luke / Team Noel ? Vad tycker ni nu?

Hoppas ni gillade kapitlet. Skriva jätte gärna vad ni tycker. Blir så peppad när jag ser era kommentarer.

Och de gör verkligen mig skriv-sugen. Så kommentera. Nytt kapitel imorgon!

 

 

 

Trackback